Nordic walking – łatwy sposób na poprawę kondycji

Energiczny spacer z kijkami to sport dla każdego bez względu na wiek i aktualną kondycję. Dzięki spacerom na świeżym powietrzu wzmocnisz mięśnie, dotlenisz organizm, schudniesz i poprawisz stan swojego zdrowia. Aby zacząć uprawiać Nordic walking potrzebne są jedynie chęci, wygodne obuwie oraz kijki. Pamiętaj, aby prawidłowo dobrać długość kijków do swojego wzrostu. Obliczysz ją, mnożąc wzrost w centymetrach x 0,66.

Przed rozpoczęciem swojej przygody z Nordic walking warto zapisać się na wstępną lekcję z instruktorem. Wystarczy 1, 5 godziny, żeby nauczyć się w pełni prawidłowo uprawiać ten sport. Nie jest on trudny. Najważniejsza sprawa to zwrócenie uwagi na prawidłowe ustawienie kijków. Trzeba pilnować tego, aby nie ustawiać ich przed sobą pod kątem prostym do podłoża, ani nie opierać się na nich. Powinny być ustawione lekko ukośnie w tył tak, by z łatwością się nimi odpychać.
Spacer z kijkami przyniesie Twojemu organizmowi same korzyści. Zacznij od 30 minut dziennie. Wybierz trasę, która Ci się podoba. Spacer w lubianej okolicy to sama przyjemność. Pogłębisz oddech i dotlenisz organizm, szybko rozładujesz napięcie i stres po całym dniu pracy.

Regularne uprawianie Nordic walking sprzyja też zdrowiu układu krwionośnego. Maszerując z kijkami, ustabilizujesz ciśnienie krwi. Podczas szybkiego marszu, kiedy intensywnie pracują mięśnie, krew krąży szybciej. Naczynia krwionośne rozszerzają się i wtedy ciśnienie krwi się reguluje. Maszerując w średnim tempie około 5 km/h organizm rozgrzeje się i zacznie produkować pot. Wraz z nim usuniesz z organizmu sól i nadmiar wody, co również sprzyja obniżeniu ciśnienia krwi. Ponadto już po 10 tygodniach uprawiania Nordic walking, znacznie obniży się poziom cholesterolu w Twojej krwi, a proporcje złego i dobrego cholesterolu zmienią się na prawidłowe.

Jeżeli masz problem z nadwagą, jest to sport wręcz idealny dla Ciebie. Podczas godzinnego marszu spalisz aż 400 kalorii. Jeżeli będziesz trenować od 3 do 5 razy w tygodniu i zdrowo się odżywiać, to już po miesiącu stracisz na wadze 4-5 kilogramów. Zdecydowanie poprawisz też postawę i proporcje sylwetki. Marsz z kijkami angażuje aż 90 procent układu mięśniowego. Dzięki temu wzmocnisz ramiona, barki, mięśnie klatki piersiowej, kręgosłup i nogi. Twoja sylwetka nabierze ładnego sportowego wyglądu.

Jeżeli boli Cię kręgosłup, to Nordic walking jest dla Ciebie bardzo dobrym bezpiecznym wyborem. Ta forma aktywności jest nawet zalecana przez lekarzy i fizjoterapeutów podczas rehabilitacji. Marsz z kijkami, w przeciwieństwie do zwykłego spaceru, równomiernie obciąża cały układ mięśniowy, a kijki pozwalają odciążyć kręgosłup. Maszeruj swobodnie, nie spinając i nie usztywniając tułowia. Regularnie spacerując z kijami, wzmocnisz i uelastycznisz mięśnie podtrzymujące kręgosłup.
Sport ten jest również polecany przez lekarzy wszystkim osobom prowadzącym siedzący tryb życia. Dzięki tej formie aktywności zapobiegniesz żylakom, obrzękom i bólowi nóg. Energiczny spacer z kijami poprawi krążenie krwi w nogach i sprzyja prawidłowej pracy zastawek w naczyniach żylnych.

Nordic walking to modny i bezpieczny sport dla każdego. Zacznij już dzisiaj, a szybko zobaczysz pozytywne efekty. Po kilku tygodniach już nie będziesz sobie wyobrażać dnia bez spaceru z kijami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *